Laboratorium Dźwięku w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku
XMLTreść
Przedmiotem projektu wyposażenia Laboratorium Dźwięku dla międzywydziałowych aktywności w zakresie komputerowych technik nagrywania i udźwiękawiania obrazów ruchomych w ASP w Gdańsku była inwestycja skutkująca zakupem sprzętu i oprogramowania do nagrywania i edycji materiałów dźwiękowych.
Projekt stanowił kolejną już inwestycję Uczelni mającą na celu rozszerzenie i uatrakcyjnienie oferty dydaktycznej i edukacyjnej. Wdrożenie nowoczesnych technologii i sięgnięcie do rozwiązań interdyscyplinarnych wspomoże w najbliższej przyszłości aktywne rozwijanie równoległej do podstawowej działalności pro-kulturowej, wykraczającej poza zakres i ramy sztuk przedstawieniowych. Realizacja projektu poprzez dążenie do zapewnienia możliwie optymalnych warunków dla procesów kształcenia artystycznego i zwielokrotnienia potencjału edukacyjno-artystycznego generować będzie w ofercie Uczelni zauważalne zmiany jakościowe, zbliżając się do oczekiwań odbiorców i sięgając po najwyższe standardy kształcenia.
Laboratorium Dźwięku umożliwi realizację nowych, autorskich programów kształcenia. Projekt realizacji zadania uzyskał akceptację i rekomendację władz Uczelni oraz został uwzględniony w kompleksowej Strategii Rozwoju Uczelni na lata 2016-2020.
W korespondencji z międzywydziałowym profilem projektu, efekt realizacji zadania służyć ma wszystkim studentom i pracownikom Uczelni i wraz z zasobem sprzętowym Audytorium ASP w Gdańsku wspomagać szereg aktywności i potrzeb wykraczających poza samą dydaktykę.
Podstawowe cele zadania:
- rozszerzenie oferty dydaktycznej Uczelni w następujących zakresach:
a) współczesne metody i techniki komputerowego nagrywania dźwięku,
b) edycja materiału dźwiękowego,
c) sposoby i techniki udźwiękawiania obrazów ruchomych, animacji, multimediów, gier komputerowych,
d) tworzenie z udziałem komputerowych technik audio-video,
e) działania post-produkcyjne koncentrujące się na przygotowaniu wersji emisyjnych materiałów audiowizualnych,
f) fakultatywnie nauka gry na instrumencie włączając elementy twórczości i improwizacji z wykorzystaniem wirtualnych instrumentów (native instruments).
- ożywienie i udźwiękowienie kulturalnych i edukacyjnych działań Uczelni:
a) organizowanie i rejestracja koncertów, eventów, wernisaży, konferencji, wywiadów, warsztatów,
b) przygotowanie i edycja cyfrowych zapisów ww. przedsięwzięć,
c) opracowanie, redakcja i udźwiękowienie kursów internetowych (materiałów dydaktycznych dla platformy elearningowej),
d) tworzenie audiowizualnych materiałów promujących Uczelnię.
Realizacja zadania umożliwi zainicjowanie opisanych wyżej aktywności w nowej odsłonie i jakości, a wyposażenie Laboratorium Dźwięku gwarantować ma w założeniu wyższy poziom przyswajalności wiedzy od strony praktycznej.
Przedmiotem projektu był zakup sprzętu i oprogramowania wg zestawienia:
- instrument kontuar MIDI/sampler,
- stacjonarny, wydajny komputer klasy PC z dwoma monitorami,
- mobilny komputer klasy PC,
- zewnętrzny system audio (karta audio) dla komputera stacjonarnego,
- zewnętrzny system audio dla komputera mobilnego,
- kontroler MIDI typu 61 klawiszy,
- kontroler MIDI bezklawiszowy,
- cyfrowy stół mikserski,
- dwa zestawy aktywnych monitorów odsłuchowych bliskiego pola,
- 10 kompletów odbiorników i słuchawek,
- oprogramowanie, w tym sekwencer audio/MIDI - wielośladowy rejestrator dźwięku, sekwencer typu composer and live mixing, edytor audio, wirtualne instrumenty, procesory efektów - wtyczki masteringowe, sampler,
- meble (2 zestawy typu stół realizatora z fotelem).
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Całkowity koszt zadania: 114 250,00 PLN
Dotacja MKiDN: 90 000,00 PLN